EGE ÜNİVERSİTESİ

Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Sıkça Sorulan Sorular

Sisteme giriş yapamıyorum.

Sisteme giriş yapamamanızın birkaç sebebi olabilir. Bunlar;

  • Almak istenilen derse yönelik harcın öğrenci tarafından yatırılmamış olması
  •  Kayıt aşamasında öğrencinin, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan gelen EBYS listesinde mevcut olmaması
  • Ders kaydı için danışman onayının yapılmamış olması
  • Daha önceden belirlenen kullanıcı adı ve şifreyle sisteme giriş yapamıyorsanız, üst üste hatalı giriş yapmanız sonucunda şifrenizin bloke olması. Bu durumda şifrenizi sıfırlamanız gerekmektedir.

 

Şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

Şifrenizi unutmanız durumunda, şifrenizi sıfırlamanız gerekmektedir. Bunun için yapmanız gereken işlemler sırasıyla şu şekildedir:

  • oys.ege.edu.tr adresinden Şifrenizi mi unuttunuz? seçeneğine tıklayarak kullanıcı adı veya tanımlı e-posta adresinizi girmek ve E-posta gönder seçeneğine tıklamak
  • Girdiğiniz e-posta adresine gelen bağlantıya tıklayarak yeni şifre oluşturmak
  • Eğer hala giriş yaparken bir sorun yaşıyorsanız uzem@mail.ege.edu.tr adresine e-posta atarak durumu bildiriniz.

 

Neden aldığım dersler görünmüyor?

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan ders bazında gelen kesin öğrenci listelerine göre ekibimiz tarafından derslere öğrenciler kayıt edilmekte ve kullanıcı hesapları oluşturulmaktadır. Kayıt aşamasında öğrencinin ders kaydından şube listesine düşme zamanına kadar yaşanan gecikme nedeniyle dersleriniz görünmüyor olabilir. Bu listeler öğrenci işlerinden gelen güncel listelerle tamamlanmaktadır. Ekle-Sil haftasında listelerin son hali verilmektedir. Eğer hala sorun devam ediyorsa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçiniz.

 

Sistemi sorunsuz olarak kullanabilmek için hangi yazılımlar kurulu olmalı?

Java ve Adobe Flash Player programlarının yüklü olması gerekmektedir.

 

Öğrencilerle ya da öğretim elemanıyla nasıl iletişim kurabilirim?

ALMS sisteminde öğretim elemanıyla iletişim kurabilmek için yapmanız gerekenler sırasıyla şu şekildedir:

 

  • Derslerim bölümünde dersin adının altında dersten sorumlu öğretim görevlisinin adı gösterilir.
     
  • Öğretim görevlisinin adının altında İletişime geç seçeneğine tıklayarak mesaj gönderebilirsiniz.
  • İletişim kurmak için bir başka seçenek ise soldaki kontrol panelini kullanmaktır. Paneldeki İletişim araçları bölümünden Mesaj seçeneğine tıklayarak istediğiniz öğrenci veya öğretim elemanına mesaj gönderebilirsiniz.
     

 

Ders listemde almadığım dersler görünmekte. Ne yapmalıyım?

Aldığınız dersler arasında farklılıklar varsa durumun düzeltilmesi için UZEM Teknik Destek Birimi ile iletişime geçiniz.

 

Vize ve Final Sınavları nasıl oluyor?

  • Vize, program koordinatörlüğü tarafından belirlenen sınav haftası içerisinde oys.ege.edu.tr üzerinden çevrimiçi olarak yapılmaktadır.
  • Final, program koordinatörlüğü tarafından belirlenen sınav haftası içerisinde programın verildiği fakültede yüz yüze yapılmaktadır.

 

Mobil Uygulamayı Nasıl Kullanabilirim?

  • Kullanıcılar ALMS mobile uygulamasını Google Play veya App Store’den indirerek kullanıcı adı ve şifreleri ile sisteme giriş yapabilirler. Bunun için aşamalar şu şekildedir:
  1. ALMS Mobile uygulamasını indirmek
  2. Uygulamayı açıp kurum seçimi yapmak ('ege' yazmanız yeterlidir.)
  3. Kullanıcı adı ve şifreleri ile sisteme giriş yapmak
  • ALMS Mobile uygulaması oldukça basit bir ara yüze sahiptir. Öğrenci kullanıcılar, ders ve aktiviteleri görebilir, sınavlara girebilir ve derslere bağlanabilirler.
  • Yönetici ve eğitmen kullanıcılar ise sistemde bir değişiklik yapmak isterse bunu mobil uygulama üzerinden yapamaz. Örnek olarak, eğitmen sınav oluşturamaz ama sınava girebilir.
  • Tüm kullanıcılar internet bağlantıları olduğu sürece her yerden sisteme erişim sağlayabilirler.